tag:blogger.com,1999:blog-71627536789136300142024-03-08T03:41:25.713-08:00Φυσικοί....ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΙΤο ιστολόγιο των φυσικών επιστημών του Πειραματικού Γυμνασίου Κορίνθου"Φυσικοί... Πειραματικοί"http://www.blogger.com/profile/03883588211360723450noreply@blogger.comBlogger15125tag:blogger.com,1999:blog-7162753678913630014.post-16694841156411448692011-02-22T09:52:00.000-08:002011-02-22T11:13:12.157-08:00Εργασία για τα οικοσυστήματα στη Γεωγραφία Α΄ Γυμνασίου<div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες των τμημάτων Α1, Α2 και Α3, στη Γεωγραφία ασχολούμαστε τώρα με τα διαφορετικά οικοσυστήματα όπως ταξινομούνται ανάλογα με τον τύπο βλάστησης (εύκρατα φυλλοβόλα δάση, τροπικά δάση, τούνδρα, έρημος κλπ.). Έχετε διαλέξει ανά ομάδες το οικοσύστημα με το οποίο θα ασχοληθείτε για να κάνετε την εργασία σας.<br />
Πολλά παιδιά ήδη έχουν βρει εικόνες για τα ζώα και τα φυτά του οικοσυστήματος που έχουν διαλέξει, άλλοι όμως δυσκολεύονται και από ό,τι διαπίστωσα σας δυσκολεύει περισσότερο το θεωρητικό μέρος, δηλαδή να βρείτε περισσότερες πληροφορίες και να απαντήσετε στις σχετικές ερωτήσεις του Τετραδίου εργασιών.<br />
Νομίζω ότι στην αναζήτησή σας αυτή θα σας βοηθήσει πάρα πολύ ο σύνδεσμος που σας δίνω εδώ. Είναι εκπαιδευτικό υλικό από το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καστοριάς και αφορά:<br />
<div class="MsoNormal"><b><span style="color: black;">Το Δάσος</span> </b></div><div class="MsoNormal"><b> </b><a href="http://kpe-kastor.kas.sch.gr/educational_material/edu_forest.htm">http://kpe-kastor.kas.sch.gr/educational_material/edu_forest.htm</a> </div><div class="MsoNormal">και τις <b><span style="color: black;">Ζώνες Βλάστησης</span> </b></div><div class="MsoNormal"><b> </b><a href="http://kpe-kastor.kas.sch.gr/dasos/b1/b111.htm" style="color: red;">http://kpe-kastor.kas.sch.gr/dasos/b1/b111.htm</a><br />
Θα βρείτε όμως περισσότερες λεπτομέρειες στο σύνδεσμο για τα Χερσαία Οικοσυστήματα <br />
<div class="MsoNormal" style="color: red;"><a href="http://kpe-kastor.kas.sch.gr/biodiversity_site/b/land_ecos.htm">http://kpe-kastor.kas.sch.gr/biodiversity_site/b/land_ecos.htm</a></div></div>και μετά "πατώντας" ανάλογα για τα <b>Υγρά Τροπικά δάση</b><br />
<div class="MsoNormal" style="color: red;"><a href="http://kpe-kastor.kas.sch.gr/biodiversity_site/b/tropicalforests.htm">http://kpe-kastor.kas.sch.gr/biodiversity_site/b/tropicalforests.htm</a></div>τις <b>Στέπες και τις Σαβάνες</b><br />
<div class="MsoNormal" style="color: red;"><a href="http://kpe-kastor.kas.sch.gr/biodiversity_site/b/stepessavana.htm">http://kpe-kastor.kas.sch.gr/biodiversity_site/b/stepessavana.htm</a></div>τις <b>Ερήμους</b><br />
<div class="MsoNormal" style="color: red;"><a href="http://kpe-kastor.kas.sch.gr/biodiversity_site/b/deserts.htm">http://kpe-kastor.kas.sch.gr/biodiversity_site/b/deserts.htm</a></div>τα <b>Υγρά Δάση Φυλλοβόλων</b><br />
<a href="http://kpe-kastor.kas.sch.gr/biodiversity_site/b/phylloboladasi.htm">http://kpe-kastor.kas.sch.gr/biodiversity_site/b/phylloboladasi.htm</a><br />
την <b>Τάιγκα </b><br />
<div class="MsoNormal" style="color: red;"><a href="http://kpe-kastor.kas.sch.gr/biodiversity_site/b/taiga.htm">http://kpe-kastor.kas.sch.gr/biodiversity_site/b/taiga.htm</a></div>και την <b>Τούνδρα</b><br />
<a href="http://kpe-kastor.kas.sch.gr/biodiversity_site/b/toundra.htm">http://kpe-kastor.kas.sch.gr/biodiversity_site/b/toundra.htm</a><br />
<br />
Επισκεφτείτε τους συνδέσμους αυτούς και διαβάστε τις πληροφορίες που δίνονται για το οικοσύστημα που έχετε διαλέξει. Αφού διαβάσετε τις γενικές πληροφορίες θα μπορέσετε μετά να αναζητήσετε εικόνες συγκεκριμένων ζώων και φυτών για να φτιάξετε μια ζωγραφική, ένα κολάζ ή μια παρουσίαση.<br />
<div style="text-align: center;"><br />
</div><div style="color: red; text-align: center;"><i>Καλή δουλειά σε όλες και σε όλους!!!</i></div><br />
<br />
</div>"Φυσικοί... Πειραματικοί"http://www.blogger.com/profile/03883588211360723450noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7162753678913630014.post-76350221884781167422011-02-01T11:33:00.000-08:002011-02-01T11:33:31.731-08:00Προετοιμασία για το διαγώνισμα Γεωγραφίας 2ου τριμήνου<div style="color: red;">Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες των τμημάτων Α1, Α2, Α3, προετοιμαστείτε για το διαγώνισμα Γεωγραφίας του 2ου τριμήνου, απαντώντας στις παρακάτω ερωτήσεις. Η ύλη στην οποία θα εξεταστείτε είναι αρκετά περιορισμένη και έχουμε κάνει αρκετές επαναλήψεις στην τάξη. Παρόλα αυτά, αν έχετε κάποιες απορίες μπορείτε να τις γράψετε με τη μορφή σχολίων και θα σας απαντήσω εδώ, στην ιστοσελίδα μας. </div><br />
1. Με ποιους τρόπους οι επιστήμονες δημιούργησαν μοντέλα και θεωρίες για το εσωτερικό της Γης;<br />
2. Να μπορείς να βάζεις στη σειρά τα τμήματα της Γης ξεκινώντας από το εσωτερικό και προχωρώντας προς την επιφάνεια (πυρήνας, μανδύας, ηπειρωτικός φλοιός).<br />
3. Να μπορείς να περιγράψεις τον πυρήνα, τον μανδύα και τον ηπειρωτικό φλοιό της Γης.<br />
4. Να μπορείς να περιγράψεις τη λιθόσφαιρα και τις κινήσεις των λιθοσφαιρικών πλακών (σελ. 73, πορτοκαλί πλαίσιο).<br />
5. Ποιες δυνάμεις (ή παράγοντες) ονομάζονται ενδογενείς της Γης; (και παράδειγμα).<br />
6. Τι ονομάζεται σεισμός;<br />
7. Πού οφείλεται η επικινδυνότητα του σεισμού; (μέγεθος, εστιακό βάθος, επίκεντρο κοντά σε κατοικημένες περιοχές, ποιότητα των κατασκευών…)<br />
8. Πώς γεννιούνται τα βουνά και οι οροσειρές;<br />
9. Πώς δημιουργήθηκαν οι Άλπεις;<br />
10. Πώς γεννιούνται οι μεγάλες νησιωτικές αλυσίδες;<br />
11. Τι είναι οι «θερμές κηλίδες» και πώς δημιουργούνται;<br />
12. Με ποιους τρόπους δημιουργούνται τα ηφαίστεια;<br />
13. Ποιοι παράγοντες αλλαγής της επιφάνειας της Γης ονομάζονται εξωγενείς; Να μπορείς να αναφέρεις κάποιους εξωγενείς παράγοντες.<br />
14. Να μπορείς να αναφέρεις κάποια πλεονεκτήματα και κάποια μειονεκτήματα της ζωής στα πεδινά/ορεινά μέρη.<br />
15. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των οροσειρών που σχηματίστηκαν κατά τον αλπικό ορογενετικό κύκλο;<br />
16. Να μπορείς να αναφέρεις ονομαστικά τις μεγάλες οροσειρές του πλανήτη, να τις εντοπίζεις στο χάρτη και να μπορείς να αντιστοιχίζεις κάποιες πληροφορίες με αυτές.<br />
17. Να μπορείς να αναφέρεις χαρακτηριστικά των πεδινών περιοχών (πεδιάδες, βοσκοτόπια, έρημοι) της Βόρειας και Νότιας Αμερικής, της Ασίας, της Αφρικής και της Αυστραλίας.<br />
<div style="text-align: center;"><i> </i></div><div style="text-align: center;"><i style="color: red;">Καλό διάβασμα και Καλή επιτυχία σε όλες και σε όλους!</i></div>"Φυσικοί... Πειραματικοί"http://www.blogger.com/profile/03883588211360723450noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7162753678913630014.post-1922974768657130802011-01-25T13:39:00.000-08:002011-01-25T13:39:24.061-08:00Προετοιμασία για το διαγώνισμα του 2ου τριμήνου στη Βιολογία Α΄ ΓυμνασίουΑγαπητοί μαθητές και μαθήτριες των τμημάτων Α1 και Α2 προετοιμαστείτε για το διαγώνισμα της Βιολογίας του 2ου τριμήνου, απαντώντας στις παρακάτω ερωτήσεις. Θα βρείτε τις απαντήσεις διαβάζοντας προσεκτικά το κεφάλαιο 2 του σχολικού βιβλίου «Πρόσληψη ουσιών και πέψη».<br />
Διαβάστε χωρίς άγχος και με κριτική σκέψη και είμαι σίγουρη ότι θα τα πάτε όλοι πολύ καλά. <br />
<br />
1. Για ποιους λόγους χρειάζονται ενέργεια οι οργανισμοί και πώς την εξασφαλίζουν;<br />
2. Να γνωρίζετε τη σημασία των όρων: παραγωγοί (αυτότροφοι οργανισμοί), ετερότροφοι οργανισμοί, καταναλωτές, αποικοδομητές και παραδείγματα από κάθε κατηγορία.<br />
3. Τι ονομάζεται πέψη και τι μεταβολισμός.<br />
4. Να μπορείτε να περιγράφετε τη διαδικασία της φωτοσύνθεσης και να γράφετε την αντίδραση της φωτοσύνθεσης (Εικόνα 2.4). Να γνωρίζετε τα προϊόντα της φωτοσύνθεσης και να τα ξεχωρίζετε από τα αντιδρώντα.<br />
5. Πώς χρησιμοποιείται η γλυκόζη που παράγεται κατά τη φωτοσύνθεση από το φυτό;<br />
6. Για ποιο λόγο τα φυτά ονομάζονται παραγωγοί και ποιος είναι ο ρόλος τους για την ύπαρξη όλων των άλλων οργανισμών; <br />
7. Πώς προσλαμβάνει την τροφή της η αμοιβάδα;<br />
8. Πώς γίνεται η πέψη στην αμοιβάδα και γιατί χαρακτηρίζεται ενδοκυτταρική;<br />
9. Πώς προσλαμβάνουν την τροφή τους τα ασπόνδυλα ζώα; <br />
10. Πώς συνδυάζεται η εξωκυτταρική με την ενδοκυτταρική πέψη;<br />
11. Τι είναι η αμάρα; Ποια ζώα έχουν αμάρα;<br />
12. Ποιοι είναι οι προσαρτημένοι αδένες;<br />
13. Τα σαρκοφάγα ή τα φυτοφάγα ζώα έχουν μακρύτερο πεπτικό σωλήνα και γιατί;<br />
14. Ποια όργανα περιλαμβάνει ο πεπτικός σωλήνας των σπονδυλωτών;<br />
15. Τι πρέπει να περιέχει η διατροφή μας ώστε να είναι ισορροπημένη;<br />
16. Από τι εξαρτάται η ποσότητα της τροφής που χρειάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός; Τι συμβαίνει όταν κάποιος παίρνει για μεγάλο χρονικό διάστημα περισσότερη τροφή από όση του είναι απαραίτητη;<br />
17. Ποιες τροφές είναι πλούσιες σε πρωτεΐνες, ποιες σε υδατάνθρακες, ποιες σε λίπη και ποιες σε βιταμίνες;<br />
18. Από τι αποτελείται το πεπτικό σύστημα του ανθρώπου; (πεπτικός σωλήνας, προσαρτημένοι αδένες).<br />
19. Να μπορείτε να βάζετε στη σειρά τα όργανα του πεπτικού σωλήνα από τα οποία διέρχεται η τροφή.<br />
20. Να μπορείτε να περιγράφετε το κάθε στάδιο που ακολουθείται κατά τη διάρκεια της πέψης στον άνθρωπο και το ρόλο των αντίστοιχων οργάνων (τι συμβαίνει μέσα στο στόμα, στον οισοφάγο, στο στομάχι, στο λεπτό και στο παχύ έντερο).<br />
21. Πώς και σε ποιο όργανο συνδέεται το πεπτικό με το κυκλοφοριακό σύστημα του ανθρώπου;<br />
22. Τι εννοούμε όταν λέμε «μεσογειακή δίαιτα»; Ποιες τροφές περιλαμβάνει και σε τι αναλογίες; Ποιοι είναι οι κίνδυνοι ενός τρόπου διατροφής όπου κυριαρχεί το κόκκινο κρέας;<br />
23. Ποια είναι η σημασία της καλής κατάστασης των δοντιών για τη γενικότερη υγεία του οργανισμού; Από τι προκαλείται η καταστροφή των δοντιών και των ούλων;<br />
<br />
<div style="text-align: center;"><b><i>Καλό διάβασμα για Καλή επιτυχία!</i></b></div>"Φυσικοί... Πειραματικοί"http://www.blogger.com/profile/03883588211360723450noreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-7162753678913630014.post-49191635371990410292011-01-16T10:55:00.000-08:002011-01-16T10:55:51.873-08:00Μετά την επίσκεψη στο ΠλανητάριοΑγαπητοί μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Γυμνασίου ελπίζω να απολαύσατε την επίσκεψη στο Πλανητάριο. Από ότι είδα η προβολή «Ο θάνατος των άστρων» σας εντυπωσίασε πολύ. Όσα παρακολουθήσατε δεν ήταν ένα παραμύθι ή μια μαγευτική ιστορία. Είναι η παρουσίαση, εικονογραφημένη με πραγματικές εικόνες, επιστημονικών θεωριών για τα άστρα και το σύμπαν. Είναι το αποτέλεσμα της προσπάθειας πολλών επιστημόνων που ερεύνησαν με τα διαθέσιμα, σε κάθε εποχή, μέσα, τι είναι τα άστρα, πώς δημιουργούνται, γιατί λάμπουν, πώς πεθαίνουν. Στις θεωρίες αυτές υπάρχουν η επιστήμη της φυσικής και τα μαθηματικά, αλλά και η φαντασία και η έμπνευση. <br />
Για να κατανοήσει κανείς σε βάθος αυτές τις θεωρίες χρειάζονται πολλές γνώσεις που βέβαια δεν μπορούν να έχουν μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Γυμνασίου, όπως εσείς. Ωστόσο μπορείτε, μετά την παράσταση και συμβουλευόμενοι τον Οδηγό που σας έδωσα στην ιστοσελίδα μας να απαντήσετε σε κάποιες, σχετικά απλές ερωτήσεις. Ας συζητήσουμε τα παρακάτω ερωτήματα! Περιμένω τις απαντήσεις σας με τη μορφή σχολίων, όπως πάντα...<br />
<br />
1. Όσα σώματα λάμπουν στον νυχτερινό ουρανό είναι άστρα;<br />
<br />
2. Ποια από τα παρακάτω ουράνια σώματα είναι άστρα:<br />
Α. ο Ήλιος Β. Η Γη Γ. Ο Δίας Δ. Η Αφροδίτη Ε. Ο Σείριος ΣΤ. Όσα αποτελούν την Μεγάλη Άρκτο<br />
<br />
3. Τι πιστευόταν μέχρι την Αναγέννηση ότι βρίσκεται στο κέντρο του σύμπαντος;<br />
<br />
4. Οι αρχαίοι Έλληνες θεωρούσαν τη Γη ή τον Ήλιο ακίνητα;<br />
<br />
5. Με ποιο τρόπο παίρνουμε πληροφορίες για τα άστρα; Ποιος είναι ο «αγγελιαφόρος των άστρων»;<br />
<br />
6. Είναι τα άστρα αιώνια και αμετάβλητα; Δημιουργήθηκαν όλα μαζί;<br />
<br />
7. Η ακτινοβολία που εκπέμπουν τα άστρα είναι μόνο φως που βλέπει το ανθρώπινο μάτι; Τι είναι το ηλεκτρομαγνητικό φάσμα;<br />
<br />
8. Τι είναι ένα διαστημικό τηλεσκόπιο; Γιατί οι πληροφορίες που μας δίνει είναι περισσότερες από ότι ένα τηλεσκόπιο τοποθετημένο στη Γη;<br />
<br />
9. Είναι ο Ήλιος μας ένα εξαιρετικό άστρο σε σχέση με τα άλλα άστρα που υπάρχουν στο σύμπαν; (αν δεν πάρουμε βέβαια υπόψη μας τη σημασία του για τη ζωή στη Γη)<br />
<br />
10. Ποιο είναι το κρίσιμο στοιχείο που καθορίζει την εξέλιξη, τη διάρκεια ζωής και τον τρόπο του θανάτου ενός άστρου;<br />
<br />
11. Γιατί ένα άστρο ακτινοβολεί; Πώς ονομάζονται οι αντιδράσεις που γίνονται στο εσωτερικό του; Πώς παράγονται χημικά στοιχεία στο εσωτερικό του άστρου; <br />
<br />
12. Ποιες αντίθετες δυνάμεις ισορροπούν στη φάση ωριμότητας ενός άστρου;<br />
<br />
13. Είναι σωστό ή λάθος ότι όλα τα άστρα πριν πεθάνουν περνούν από το στάδιο του «κόκκινου γίγαντα»;<br />
<br />
14. Ποια άστρα θα εξελιχθούν σε λευκούς νάνους, ποια σε πάλσαρ ή άστρα νετρονίων και ποια σε μαύρες τρύπες;<br />
<br />
15. Τι είναι νόβα και σουπερνόβα;<br />
<br />
16. Τι είναι μια μαύρη τρύπα; Είναι πραγματικά μια τρύπα; Πώς καταλαβαίνουμε ότι υπάρχει μια μαύρη τρύπα κάπου στο διάστημα;<br />
<br />
17. Πώς θα δικαιολογούσες την πρόταση ότι «είμαστε φτιαγμένοι από αστερόσκονη»;"Φυσικοί... Πειραματικοί"http://www.blogger.com/profile/03883588211360723450noreply@blogger.com5tag:blogger.com,1999:blog-7162753678913630014.post-10307663151074301482010-12-25T12:12:00.000-08:002011-01-10T12:09:15.481-08:00Επίσκεψη στο ΠλανητάριοΑγαπητοί μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Γυμνασίου, όπως ξέρετε, μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, στις 14 Ιανουαρίου θα επισκεφτούμε το Πλανητάριο, για να παρακολουθήσουμε την ταινία "Ο θάνατος των άστρων". Για να είμαστε περισσότερο προετοιμασμένοι γι αυτό που θα δούμε, να πάρουμε όσα περισσότερα μπορούμε από την επίσκεψή μας, αλλά και για να την απολαύσουμε περισσότερο, μπορούμε από τώρα να ετοιμαζόμαστε.<br />
Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του Ευγενίδειου Ιδρύματος<br />
<a href="http://www.eugenfound.edu.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=NODE&cnode=1">http://www.eugenfound.edu.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=NODE&cnode=1 </a><br />
και "κατεβάστε" τον <b><i>οδηγό</i></b>. <br />
Σας δίνω την ηλεκτρονική διεύθυνση:<br />
<a href="http://www.eugenfound.edu.gr/appdata/documents/planhtario/parastaseis/odigoi_pdf/thanatos_astron.pdf">http://www.eugenfound.edu.gr/appdata/documents/planhtario/parastaseis/odigoi_pdf/thanatos_astron.pdf </a><br />
<br />
Εκεί θα βρείτε πάρα πολλές πληροφορίες, φωτογραφίες, ιστορικά στοιχεία και στοιχεία αστρονομίας και αστροφυσικής και θα μάθετε από πριν περισσότερα για το θέμα που θα παρακολουθήσουμε.<br />
Δεν χρειάζεται να διαβάσετε όλο το κείμενο, κοιτάξτε πρώτα τους υπότιτλους, τα κεφάλαια που περιέχει. Αν κάποια σας κινήσουν το ενδιαφέρον, διαβάστε αυτά. Για ό,τι απορίες έχετε, γράψτε σχόλια εδώ, στον ιστότοπό μας και θα προσπαθήσω να σας εξηγήσω με απλά λόγια.<br />
Δείτε και τη Σελίδα "Το άστρο των Χριστουγέννων" που πρόσθεσα γι αυτές τις μέρες.<br />
Καλές Διακοπές<br />
και να επισκέπτεστε τον ιστότοπό μας<br />
Α.Η"Φυσικοί... Πειραματικοί"http://www.blogger.com/profile/03883588211360723450noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7162753678913630014.post-87899647635437319932010-10-30T02:39:00.000-07:002010-10-31T13:38:56.438-07:00Διαγώνισμα τριμήνου στο Γ3, Δευτέρα 1/11/ 2010Αγαπητές μαθήτριες και μαθητές του Γ3, όπως μάθατε όλοι, τη Δευτέρα θα γράψουμε το επαναληπτικό μας διαγώνισμα του 1ου τριμήνου.<br />
Αυτά που πρέπει να διαβάσετε για να προετοιμαστείτε σωστά είναι:<br />
-οι <b>Σημειώσεις θεωρίας με τις Ερωτήσεις</b> τους, που τώρα πια είναι απαντημένες όλες και ηλεκτρονικά,<br />
-η "καρτέλα" για το <b>φυσικό μέγεθος φορτίο</b><br />
-το φύλλο "<b>Ο νόμος του Coulomb</b>". Να ξέρετε τη σχέση, αλλά και <b>τι σημαίνουν τα σύμβολα</b> που γράφουμε εκεί και τις <b>μονάδες </b>τους<br />
-οι σημειώσεις που κρατάτε στα τετράδιά σας από την παράδοση στο μάθημα<br />
-οι ασκήσεις που έχουμε λύσει στην τάξη. <br />
Από το σχολικό βιβλίο κοιτάτε μόνο αυτά που αναφέρονται στις Σημειώσεις ότι πρέπει να κοιτάξετε από το βιβλίο (<b>εικόνες, πίνακες</b>...). Κάποια παιδιά ρώτησαν για το ηλεκτρικό πεδίο: έχουμε πει κάποια πράγματα στην τάξη, πολύ σημαντικά, που όμως δεν είναι απ' αυτά που εξετάζει κανείς στην Γ΄ Γυμνασίου. <br />
Γενικά, είναι πολύ λίγα αυτά που πρέπει να μάθει ένας μαθητής "απ' έξω". Στη Φυσική, τη θεωρία τη διαβάζουμε για να καταλάβουμε και να ερμηνεύσουμε τα φαινόμενα. Αν υπάρχουν μαθηματικές σχέσεις (νόμοι) τις μαθαίνουμε για να μπορούμε να υπολογίσουμε τις τιμές φυσικών μεγεθών (όπως την τιμή της ηλεκτρικής δύναμης από τον νόμο του Κουλόμπ), αν υπάρχουν Αρχές-υπερνόμοι όπως έχουμε πει- (όπως η Αρχή Διατήρησης του φορτίου) πρέπει να μπορούμε να τις εφαρμόζουμε σε διαφορα φαινόμενα όπως εξελίσσονται (όπως οι περιπτώσεις ηλέκτρισης, Ερ. 3, 5).<br />
Το διάβασμά σας πρέπει να έχει στόχο να <i>καταλάβετε, να εφαρμόσετε, να υπολογίσετε.</i><br />
Νομίζω ότι θα τα πάτε όλοι όσο μπορείτε καλύτερα. Μην αγχώνεστε! Ένα διαγώνισμα δεν είναι το μόνο στοιχείο από το οποίο αξιολογείστε. Αλλά και η αξιολόγηση (ο βαθμός του τριμήνου στον έλεγχο) είναι απλώς η εικόνα σας σε μένα, όπως σχηματίστηκε απ' αυτά που μου δείξατε αυτό το διάστημα. Η εικόνα αυτή μπορεί να αλλάξει και να γίνει καλύτερη μέσα στη χρονιά. Εξάλλου, τώρα αρχίζουμε να μαθαίνουμε ο ένας τον άλλον καλύτερα.<br />
Καλό και σωστό διάβασμα για Καλή επιτυχία!!!<br />
Α.Η"Φυσικοί... Πειραματικοί"http://www.blogger.com/profile/03883588211360723450noreply@blogger.com3tag:blogger.com,1999:blog-7162753678913630014.post-8197717514763330342010-10-26T12:26:00.000-07:002010-10-26T12:32:41.834-07:00Watching the stars...αφιερωμένο εξαιρετικά!Αγαπητοί μαθητές, ιδιαίτερα του Γ3 και Γ4, που ασχολείστε παραμονή σχολικής γιορτής με τη φυσική και το blog μας, σας αφιερώνω το παρακάτω ωραίο βιντεάκι και το ρομαντικό τραγουδάκι που ακούγεται.<br />
Θα σας απολαύσω και αύριο στη γιορτή...Πάντως εγώ σας δίνω από τώρα το Αριστείο!<br />
<br />
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=TJWH6IdvVbA">http://www.youtube.com/watch?v=TJWH6IdvVbA</a>"Φυσικοί... Πειραματικοί"http://www.blogger.com/profile/03883588211360723450noreply@blogger.com4tag:blogger.com,1999:blog-7162753678913630014.post-72891261913134443502010-10-20T09:56:00.000-07:002010-10-20T09:56:19.455-07:00Ερωτήσεις στις Σημειώσεις Φυσικής, Γ΄ Γυμνασίου-Συζήτηση για τις απαντήσειςΑγαπητοί μαθητές του Γ3 και Γ4, όπως είπαμε και στην τάξη, οι απαντήσεις στις ερωτήσεις που υπάρχουν στις Σημειώσεις Φυσικής του 1ου κεφαλαίου, θα συζητηθούν και στη συνέχεια θα γραφτούν από τον καθένα/καθεμιά, ώστε να αποτελέσουν ένα από τα στοιχεία με τα οποία θα αξιολογηθείτε στο 1ο τρίμηνο.<br />
Ας αρχίσουμε τη συζήτηση πάνω στις ερωτήσεις "διαδικτυακά". Αρχίστε να υποβάλλετε τις απαντήσεις σας πάνω στις ερωτήσεις. Να αναφέρετε σε ποια ερώτηση απαντάτε, το όνομα και το τμήμα σας. Καλό θα ήταν να τηρούσαμε τη σειρά των απαντήσεων, όπως υπάρχουν στις σημειώσεις. Όταν με μια σειρά από απαντήσεις θεωρήσουμε ότι η ερώτηση καλύφθηκε, θα προχωρούμε στην επόμενη. Με τον τρόπο αυτό θα βρούμε όλοι μαζί την πληρέστερη απάντηση και οι πιο "ενεργοί" μαθητές θα διδάξουν τους άλλους, μέσα απ' το ιστολόγιό μας.<br />
Καλή αλληλεπίδραση! Ας αρχίσουμε!"Φυσικοί... Πειραματικοί"http://www.blogger.com/profile/03883588211360723450noreply@blogger.com32tag:blogger.com,1999:blog-7162753678913630014.post-80727780099242172342010-10-19T05:58:00.000-07:002010-10-19T06:09:24.914-07:00Προετοιμασία για το διαγώνισμα Γεωγραφίας Α΄ Τριμήνου<span style="color: red;">Τι πρέπει να ξέρουμε</span><br />
<br />
1) Με ποιο τρόπο προσδιορίζουμε τη γεωγραφική θέση ενός τόπου πάνω στη Γη; (γεωγραφικές συντεταγμένες, γεωγραφικό πλάτος, γεωγραφικό μήκος). <br />
2) Τι είναι και τι δείχνουν οι παράλληλοι και οι μεσημβρινοί (κύκλοι, ημικύκλια, γεωγραφικό πλάτος και μήκος) και τι τιμές μπορούν να πάρουν (0 έως 90 μοίρες , 0 έως 180 μοίρες).<br />
3) Ποιος είναι ο μεγαλύτερος παράλληλος και σε τι χωρίζει τη Γη; (Ισημερινός)<br />
4) Από πού περνάει ο πρώτος μεσημβρινός;<br />
5) Να μπορούμε να αναγνωρίσουμε πάνω στην υδρόγειο τον ισημερινό, τον πρώτο μεσημβρινό, έναν παράλληλο, έναν μεσημβρινό, το βόρειο και το νότιο, καθώς και το ανατολικό και δυτικό ημισφαίριο, τον τροπικό του Καρκίνου και του Αιγόκερου, τον Βόρειο και τον Νότιο πολικό κύκλο, τον Βόρειο και τον Νότιο πόλο.<br />
<br />
<i>Οι απαντήσεις στις ερωτήσεις αυτές βρίσκονται στη σελίδα 11 του σχολικού βιβλίου. Χρειάζεται επίσης να παρατηρήσετε καλά την εικόνα της υδρογείου που βρίσκεται στη σελίδα αυτή.</i><br />
<br />
6) Πώς μπορούμε να καταλάβουμε σε γενικές γραμμές το κλίμα ενός τόπου, αν γνωρίζουμε το γεωγραφικό του πλάτος; Για ποιο λόγο, άλλοι τόποι θερμαίνονται περισσότερο από τον Ήλιο ενώ άλλοι λιγότερο; (σελίδα 13)<br />
7) Τι είναι οι ωριαίες άτρακτοι; (σελίδα 14) <br />
8) Να μπορούμε να υπολογίζουμε τι ώρα είναι σε έναν τόπο, αν γνωρίζουμε την ωριαία άτρακτο στην οποία βρίσκεται και τι ώρα είναι στον πρώτο μεσημβρινό (άσκηση).<br />
9) Να γνωρίζουμε τα βασικά στοιχεία ενός χάρτη (τίτλος, υπόμνημα, κλίμακα, προσανατολισμός) (σελίδα 18).<br />
10) Να μπορούμε να λύνουμε ασκήσεις, χρησιμοποιώντας την κλίμακα του χάρτη για να υπολογίσουμε την πραγματική απόσταση δύο σημείων (σε km) αν γνωρίζουμε την απόστασή τους στο χάρτη (σε cm) και αντίστροφα.<br />
11) Σε ποιες γενικές κατηγορίες χωρίζουμε τους χάρτες; (γενικούς, θεματικούς, βλέπε σελίδα 22).<br />
<br />
<i>Όπως βλέπετε από τις σελίδες όπου θα βρείτε τις απαντήσεις, αυτά που έχετε να διαβάσετε και να μάθετε «απ’ έξω» είναι πολύ λίγα. Πρέπει όμως να τα καταλαβαίνετε για να μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις γνώσεις σας σωστά.</i><br />
<br />
<div style="text-align: center;"><span style="color: red;">Καλό διάβασμα για Καλή επιτυχία!!</span></div>"Φυσικοί... Πειραματικοί"http://www.blogger.com/profile/03883588211360723450noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7162753678913630014.post-1433463852294643722010-10-16T10:44:00.000-07:002010-10-16T10:44:02.182-07:00Προετοιμασία για το διαγώνισμα Βιολογίας Α΄ ΤριμήνουΤι να προσέξουμε!<br />
<br />
1) Να ξέρουμε τα χαρακτηριστικά των ζωντανών οργανισμών ονομαστικά και να περιγράφουμε περιληπτικά κάθε λειτουργία. Να μπορούμε να αντιστοιχίζουμε κάθε λειτουργία με το περιεχόμενό της (π.χ. Άσκηση 1, σελ. 20). <br />
2) Να ταξινομούμε τα αντικείμενα σε: ζωντανούς οργανισμούς, νεκρούς οργανισμούς και άβια.<br />
3) Γιατί το κύτταρο ονομάζεται βασική μονάδα της ζωής; <br />
4) Σε τι διακρίνονται οι οργανισμοί ανάλογα με τον αριθμό των κυττάρων τους;<br />
5) Να ξέρουμε να περιγράφουμε τα μέρη του κυττάρου.<br />
6) Να γνωρίζουμε το ρόλο των οργανίδιων του κυττάρου.<br />
7) Διαφορές ζωικού-φυτικού κυττάρου.<br />
8) Να ξέρουμε πώς οργανώνονται οι πολυκύτταροι οργανισμοί με την ιεραρχική σειρά:<br />
κύτταρο---ιστός---όργανο---[σύστημα οργάνων]---οργανισμός<br />
και να μπορούμε να δίνουμε παραδείγματα από φυτικούς και ζωικούς οργανισμούς ή να ταξινομούμε σε αυτή τη σειρά κύτταρα, ιστούς, όργανα, συστήματα, κ.λπ. (βλ. Άσκηση 4, σελ. 33)<br />
9) Να καταλαβαίνουμε την εξειδίκευση των κυττάρων στους πολυκύτταρους οργανισμούς και τις συνέπειές της. Σε τι διαφέρει ένας μονοκύτταρος οργανισμός από ένα κύτταρο που ανήκει σε πολυκύτταρο οργανισμό; (σελ. 26 σχολικού)<br />
10) Να μπορούμε να αναφέρουμε κάποιες προσαρμογές οργανισμών στο περιβάλλον. <br />
11) Να καταλαβαίνουμε ότι αυτό που προσαρμόζεται είναι το είδος και όχι το άτομο.<br />
12) Να μπορούμε να αναφέρουμε κάποιες αλληλεπιδράσεις μεταξύ διαφορετικών ειδών και αλληλεπιδράσεις μεταξύ ατόμων του ίδιου είδους. <br />
<br />
<span style="color: #f1c232;">Καλό διάβασμα! Μην αγχώνεστε, όλα θα είναι απλά αν διαβάσετε σωστά.</span>"Φυσικοί... Πειραματικοί"http://www.blogger.com/profile/03883588211360723450noreply@blogger.com5tag:blogger.com,1999:blog-7162753678913630014.post-71107869419720406082010-10-12T05:52:00.000-07:002010-10-12T05:52:39.319-07:00Έμβια και άβια σ' έναν άλλο πολιτισμό - Ένα μάθημα<div style="text-align: right;"><i>Από το βιβλίο του Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ «Ποιήματα», εκδόσεις Εκάτη </i></div>ΤΟ ΜΠΑΝΑΝΟΔΕΝΤΡΟ<br />
Ω, εσύ βαρυφορτωμένο μπανανόδεντρο<br />
που στέκεσαι πλάι στην όχθη της λίμνης.<br />
Λησμόνησες το μικρό παιδί,<br />
σαν τα πουλιά που φώλιασαν στα κλαδιά σου<br />
κι ύστερα έφυγαν;<br />
Θυμάσαι που καθόταν πλάι στο παράθυρο<br />
και αναλογιζόταν τις υπόγειες ρίζες σου;<br />
Δυο πάπιες κολύμπησαν πλησιάζοντάς σε<br />
και το παιδί ακόμα καθόταν και σκεφτόταν.<br />
Λαχταρούσε να γίνει ο άνεμος<br />
και να φυσάει μέσα απ’ τα κλαδιά σου,<br />
να γίνει η σκιά σου και να ‘ναι όλη μέρα στο νερό,<br />
να γίνει πουλί και να φωλιάσει στο ψηλότερο κλαδί σου,<br />
και να επιπλέει σαν αυτές τις πάπιες<br />
ανάμεσα στα χορτάρια και τις σκιές. <br />
<br />
Σ’ αυτό το ποίημα του ινδού ποιητή Ραμπιτρανάθ Ταγκόρ, παρουσιάζεται μια εικόνα της φύσης. Βλέπουμε σ’ αυτό το ποίημα τους δεσμούς ανάμεσα στον άνθρωπο και τα άλλα ζωντανά πλάσματα αλλά και τα άβια στοιχεία της φύσης. <br />
<br />
1. Αναζήτησε μέσα στο ποίημα όλους τους ζωντανούς οργανισμούς που αναφέρονται και γράψε τους σε μία στήλη. Μέσα στο ποίημα υπάρχουν επίσης τμήματα ζωντανών οργανισμών. Αυτά να τα καταγράψεις σε μια ξεχωριστή στήλη. Βρες τα άβια στοιχεία και γράψε τα κάτω από μια άλλη στήλη.<br />
<br />
2. Τι βρίσκεται στο κέντρο αυτής της εικόνας; Σε ποιον μιλάει το ποίημα; <br />
<br />
3. Ποια είναι η θέση του παιδιού μέσα σ’ αυτή την εικόνα; Βρες μέσα στο ποίημα τι έκανε το παιδί.<br />
<br />
4. Ποια είναι η σχέση του παιδιού με τη φύση μέσα σ’ αυτή την εικόνα; Θα μπορούσες να είσαι εσύ αυτό το παιδί; Γράψε τις σκέψεις σου για τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση, όπως την παρουσιάζει το ποίημα και όπως νομίζεις ότι είναι στην εποχή μας και στον πολιτισμό μας."Φυσικοί... Πειραματικοί"http://www.blogger.com/profile/03883588211360723450noreply@blogger.com11tag:blogger.com,1999:blog-7162753678913630014.post-68964246518526216932010-10-11T13:02:00.000-07:002010-10-12T06:11:11.881-07:00Ηλεκτρική δύναμη και φορτίο<b style="color: red;"><i><span style="color: black;">Αγαπητοί μαθητές του Γ3 και Γ4, αναρτώ εδώ τις σημειώσεις θεωρίας για το κεφάλαιο 1 της φυσικής. Μερικά τυπογραφικά δεν είναι και τέλεια αλλά έχετε και τυπωμένες τις ίδιες σημειώσεις με καλύτερη μορφοποίηση. Η καρτέλα για το φυσικό μέγεθος φορτίο δεν έχει ακόμα αναρτηθεί γιατί θέλω να συζητηθεί πρώτα στην τάξη. Οι απαντήσεις στις ερωτήσεις θα δοθούν μέσα στην τάξη, αλλά αν θέλετε κάτι να σχολιάσετε στις σημειώσεις και τις ερωτήσεις...μπορείτε και τώρα.</span></i></b><br />
<br />
<br />
<u><b style="color: red;">Τα φαινόμενα</b></u><br />
<br />
Στο κεφάλαιο αυτό ασχολούμαστε με την ερμηνεία και περιγραφή φαινομένων που ονομάζονται ηλεκτροστατικά. Τέτοια φαινόμενα είναι: <br />
-πολλές φορές τα μαλλιά μας «πετάνε» όταν χτενιζόμαστε και τα νιώθουμε να κολλάνε στη χτένα.<br />
-η οθόνη της τηλεόρασης ή του υπολογιστή σκονίζεται πολύ πιο εύκολα από άλλα έπιπλα. Η σκόνη μοιάζει να κολλάει στην οθόνη.<br />
-όταν βγάζουμε το μάλλινο πουλόβερ μας βλέπουμε τα μαλλιά μας να πετάνε και κάποιες φορές ακούμε κάποιους παράξενους ήχους και νιώθουμε να τιναζόμαστε.<br />
-κάποιες φορές βγαίνοντας από το αυτοκίνητο, όταν πάμε να κλείσουμε την πόρτα, νιώθουμε να μας τινάζει.<br />
-και βέβαια, όπως ξέρουμε και από το Δημοτικό, αν τρίψουμε τον πλαστικό χάρακα με ύφασμα, «τραβάει» μικρά κομμένα χαρτάκια.<br />
Ονομάζουμε ηλεκτρισμένα τα σώματα που εμφανίζουν τέτοια συμπεριφορά. Λέμε, για παράδειγμα, ότι τα μαλλιά μας ηλεκτρίστηκαν. <br />
<br />
Για την περιγραφή και την εξήγηση τέτοιων φαινομένων σημαντική είναι η <i><b>έννοια του φορτίου</b></i>. <span style="color: red;">Για το φυσικό μέγεθος «φορτίο» μπορείς να δεις τη σχετική καρτέλα.</span><br />
<br />
Χρησιμοποιώντας την έννοια του φορτίου μπορούμε να πούμε ότι ηλεκτρισμένα είναι τα σώματα που με κάποιο τρόπο απέκτησαν φορτίο. Τα ηλεκτρισμένα σώματα ασκούν δυνάμεις σε άλλα σώματα, ηλεκτρισμένα ή όχι. Οι δυνάμεις αυτές λέγονται <i><b>ηλεκτρικές δυνάμεις</b></i> και είναι δύο ειδών: <b>ελκτικές</b> και <b>απωστικές</b>. Το γεγονός ότι η ηλεκτρική δύναμη εμφανίζεται με δύο μορφές μας δείχνει ότι υπάρχουν δύο είδη φορτίου. Τα δύο διαφορετικά είδη φορτίου ονομάστηκαν θετικό και αρνητικό.<br />
<span style="background-color: cyan;">Ερώτηση 1 </span><br />
<span style="background-color: cyan;">Γιατί επιλέχθηκε η ορολογία θετικό/αρνητικό αντί τα δύο διαφορετικά είδη φορτίων να ονομαστούν, για παράδειγμα, «άσπρο/μαύρο» ή «καλό/κακό»; </span><br />
<br />
Ο τρόπος με τον οποίο τα σώματα αποκτούν φορτίο είναι η ηλέκτριση. Οι τρόποι ηλέκτρισης που θα περιγράψουμε και θα εξηγήσουμε κυρίως πιο κάτω είναι η ηλέκτριση με τριβή και η ηλέκτριση με επαφή.<br />
Όπως κάθε φυσικό μέγεθος, το φορτίο μπορεί να μετρηθεί. <br />
<b>Όργανα </b>με τα οποία ανιχνεύουμε και μετράμε χονδρικά το φορτίο είναι τα ηλεκτροσκόπια, όπως:<br />
-το ηλεκτρικό εκκρεμές (σελ. 11 και Εικ. 1. 3, Εικ. 1.10 κ.λπ) και<br />
-το ηλεκτροσκόπιο με κινητά φύλλα (σελ. 20, Εικ. 1.23).<br />
<b>Μονάδα μέτρησης</b> του ηλεκτρικού φορτίου είναι το 1C (Κουλόμπ). Επειδή είναι μια πολύ μεγάλη μονάδα, χρησιμοποιούμε τα υποπολλαπλάσιά της:<br />
1mC (μιλικουλόμπ)= 10-3 C<br />
1μC (μικροκουλόμπ)= 10-6 C<br />
1nC (νανοκουλόμπ)= 10-9 C<br />
1pC (πικοκουλόμπ)= 10-12 C<br />
<br />
Τα προθέματα που χρησιμοποιούμε (μιλι, μικρο, κ.λπ) σημαίνουν πάντα την ίδια σχέση του υποπολλαπλάσιου με τη βασική μονάδα (εδώ το κουλόμπ).<br />
<br />
<u><b style="color: red;">Πώς δημιουργείται το φορτίο;</b></u><br />
<br />
Φορτίο υπάρχει πάντα μέσα στα διάφορα υλικά, ακόμα κι αν δεν εκδηλώνουν συμπεριφορά ηλεκτρισμένου σώματος. Η ύπαρξη του φορτίου μέσα στα υλικά εξηγείται από τη δομή του ατόμου. Είναι γνωστό από τη Χημεία της Β΄ Γυμνασίου ότι ο πυρήνας του ατόμου αποτελείται από νετρόνια (ουδέτερα σωματίδια) και πρωτόνια (θετικά φορτισμένα σωματίδια). Γύρω από τον πυρήνα περιφέρονται τα ηλεκτρόνια (αρνητικά φορτισμένα σωματίδια). Επειδή:<br />
α) το φορτίο του πρωτονίου είναι κατ’ απόλυτη τιμή ίσο με το φορτίο του ηλεκτρονίου και<br />
β) ο αριθμός των πρωτονίων είναι ίσος με τον αριθμό των ηλεκτρονίων,<br />
το άτομο εμφανίζεται ουδέτερο. Το φορτίο εκδηλώνεται στα υλικά όταν ο αριθμός των ηλεκτρονίων των ατόμων που τα αποτελούν γίνει μεγαλύτερος (αρνητικό φορτίο) ή μικρότερος (θετικό φορτίο) από τον αριθμό των πρωτονίων των πυρήνων των ατόμων του υλικού (βλ. και σελ. 15, 16 του σχολικού). Για να εξηγήσουμε πώς ηλεκτρίζονται τα σώματα είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι μόνο τα ηλεκτρόνια (και κυρίως τα ηλεκτρόνια των εξωτερικών στιβάδων) μπορούν να αποσπώνται από τα άτομα στα οποία ανήκουν. Τα πρωτόνια δεν είναι δυνατόν με απλές διαδικασίες της καθημερινής ζωής, όπως η τριβή, να απομακρυνθούν από τον πυρήνα. Έτσι το φορτίο οφείλεται πάντα στο πλεόνασμα ή το έλλειμμα των ηλεκτρονίων. <br />
<span style="background-color: cyan;">Ερώτηση 2</span><br />
<span style="background-color: cyan;">Τι σημαίνει κβάντωση ενός φυσικού μεγέθους; Γιατί λέμε ότι το φορτίο είναι κβαντισμένο (ή κβαντωμένο) μέγεθος; </span><br />
<br />
<u><b style="color: red;">Περιγραφή και ερμηνεία των τρόπων ηλέκτρισης</b></u><br />
<b style="color: red;">Α. Ηλέκτριση με τριβή</b><br />
Πριν: δύο αφόρτιστα σώματα Α και Β.<br />
Μετά: τα Α και Β αποκτούν ίσου μεγέθους αλλά αντίθετου προσήμου (ετερώνυμα) φορτία.<br />
Μικροσκοπική ερμηνεία: ηλεκτρόνια φεύγουν από το ένα σώμα και περνάνε στο άλλο, λόγω της τριβής. Το σώμα που έχασε ηλεκτρόνια φορτίζεται θετικά, ενώ το σώμα που δέχθηκε ηλεκτρόνια φορτίζεται αρνητικά. Για να καθορίσουμε ποιο υλικό δίνει ηλεκτρόνια και ποιο παίρνει, χρήσιμος είναι ο Πίνακας 1.2, σελ. 17. <br />
<span style="background-color: cyan;">Ερώτηση 3</span><br />
<span style="background-color: cyan;">Να επαληθεύσετε της Αρχή Διατήρησης του φορτίου στην περίπτωση της ηλέκτρισης με τριβή.</span><br />
<br />
<b style="color: red;">Β. Ηλέκτριση με επαφή</b><br />
Πριν: ένα φορτισμένο σώμα Α και ένα αφόρτιστο Β.<br />
Μετά: και τα δύο σώματα έχουν φορτίο ίδιου προσήμου με το αρχικό φορτίο του Α (φορτίζονται ομώνυμα).<br />
Η μικροσκοπική ερμηνεία είναι διαφορετική ανάλογα με το αν το Α είχε θετικό ή αρνητικό φορτίο. <br />
<span style="background-color: cyan;">Ερώτηση 4</span><br />
<span style="background-color: cyan;">Προσπαθήστε να δώσετε τη μικροσκοπική ερμηνεία στις δύο περιπτώσεις.</span><br />
<br />
<span style="background-color: cyan;">Ερώτηση 5</span><br />
<span style="background-color: cyan;">Να επαληθεύσετε την Αρχή Διατήρησης του φορτίου στην περίπτωση της ηλέκτρισης με επαφή. Το φορτίο του Α σώματος μοιράζεται πάντα εξίσου στα σώματα Α και Β; Πότε συμβαίνει αυτό; Ποια πρακτική συνέπεια είχε αυτή η διαπίστωση στην ανακάλυψη του νόμου του Coulomb;</span><br />
<br />
Εξηγώντας την ηλέκτριση με επαφή, αναφέραμε ότι τα ηλεκτρόνια αν και απωθούνται μεταξύ τους στο αρχικά φορτισμένο αρνητικά σώμα δεν μπορούν να απομακρυνθούν μέσω του αέρα που περιβάλλει το σώμα. Αυτό συμβαίνει γιατί ο αέρας είναι μονωτής. Τα υλικά διακρίνονται σε αγωγούς και μονωτές ανάλογα με το αν επιτρέπουν στο φορτίο να διασκορπίζεται σε όλη την έκτασή τους (αγωγοί) ή αν διατηρούν εντοπισμένο το φορτίο μόνο στην περιοχή που φορτίστηκε (μονωτές) (Διάβασε στη σελ. 19 σχολικού βιβλίου ποια υλικά είναι αγωγοί και ποια μονωτές)."Φυσικοί... Πειραματικοί"http://www.blogger.com/profile/03883588211360723450noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7162753678913630014.post-81629235622896824552010-10-11T12:50:00.000-07:002010-10-11T12:52:32.269-07:00<div style="text-align: center;"><b>Ονοματολογία φυτών και ζώων</b></div><div style="text-align: center;"><b>Γένος-είδος</b></div><br />
Το πρώτο όνομα δείχνει το <i><b>γένος </b></i>και αρχίζει πάντα με κεφαλαίο γράμμα. Το δεύτερο όνομα δείχνει το <i><b>είδος</b></i> και γράφεται ολόκληρο με μικρά γράμματα.<br />
<br />
Να κάποια παραδείγματα γνωστών μας ζώων και φυτών.<br />
<br />
<b style="color: black;">Ονοματολογία ζώων</b><br />
<span style="color: orange;">Leo leo = λιοντάρι</span><br />
<span style="color: orange;">Leo tigris = τίγρη</span><br />
<span style="color: orange;">Felis catus = γάτα</span><br />
<span style="color: orange;">Felis concolor = πάνθηρας</span><br />
<span style="color: orange;">Capra aegagrus = Αιξ ο αίγαγρος</span><br />
<span style="color: orange;">Athene noctua = Γλαυξ η Αθηνά (κουκουβάγια)</span><br />
<span style="color: orange;">Canis familiaris = κατοικίδιος σκύλος</span><br />
<span style="color: orange;">Canis lupus = λύκος </span><br />
<br />
<b>Ονοματολογία φυτών </b><br />
<span style="color: lime;">Citrus sinensis = πορτοκαλιά</span><br />
<span style="color: lime;">Citrus limon = λεμονιά</span><br />
<span style="color: lime;">Prunus avium = κερασιά</span><br />
<span style="color: lime;">Prunus cerasus = βυσσινιά</span><br />
<span style="color: lime;">Populus alba = λεύκα (Λεύκη η λευκή)</span><br />
<span style="color: lime;">Viola odorata = βιόλα η εύοσμος</span><br />
<span style="color: lime;">Pinus nigra = μαύρη πεύκη</span><br />
<span style="color: lime;">Pinus halepensis = χαλέπιος πεύκη (το κυριότερο ελληνικό πεύκο)</span><br />
<span style="color: lime;">Pinus brutia = τραχεία πεύκη (της Θάσου)</span><br />
<span style="color: lime;">Pinus pinea = πεύκη η πιτύς (κουκουναριά, Σκιάθος, Δυτική Πελοπόννησος)</span><br />
<span style="color: lime;">Olea europaea = ελιά η ευρωπαϊκή</span><br />
<br />
<i><span style="background-color: purple;">Ερώτηση για συζήτηση</span><br style="background-color: purple;" /><span style="background-color: purple;">Πώς θα δικαιολογούσες ότι ο σκύλος και ο λύκος συγγενεύουν; Βρες και άλλα ζευγάρια συγγενικών ζώων και φυτών. </span></i><br />
<i><span style="background-color: purple;">Περιμένω ηλεκτρονικά τις απαντήσεις σας. Να τις υποβάλλετε στα Σχόλια. Να γράφετε και το όνομα, το επίθετο και το τμήμα σας. </span></i>"Φυσικοί... Πειραματικοί"http://www.blogger.com/profile/03883588211360723450noreply@blogger.com5tag:blogger.com,1999:blog-7162753678913630014.post-42948808851486767632010-10-11T10:51:00.000-07:002010-11-25T12:33:52.401-08:00Βίντεο για τον νόμο του Coulomb<span style="background-color: red;"></span>Η Αγγελική (Γ4) μας έστειλε διευθύνσεις όπου μπορείτε να δείτε πειραματικές εφαρμογές του νόμου του Coulomb. Δημοσιεύουμε αυτές τις διευθύνσεις για να δείτε όλοι τα βίντεο.<br />
Ευχαριστούμε και πάλι την Αγγελική για τη δουλειά της!<br />
<br />
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=o3wWF_WwHqU&feature=related"><span style="background-color: yellow;">http://www.youtube.com/watch?v=o3wWF_WwHqU&feature=related</span></a><br />
<br />
<a href="http://ekfe.reth.sch.gr/images/stories/FYSIKH/prosomoiwseis/Seilias/physics.html"><span style="background-color: orange;"></span></a><span style="background-color: orange;"><a href="http://www.blogger.com/post-edit.g?blogID=7162753678913630014&postID=4294880885148676763">http://ekfe.reth.sch.gr/images/stories/FYSIKH/prosomoiwseis/Seilias/physics.html</a></span><br />
<br />
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=Q0Sz1B3DiSA"><span style="background-color: lime;">http://www.youtube.com/watch?v=Q0Sz1B3DiSA</span></a><br />
<br />
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=mCAqqsVBOfs&feature=related"><span style="background-color: purple;">http://www.youtube.com/watch?v=mCAqqsVBOfs&feature=related</span></a><br />
<br />
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=_5VpIje-R54&feature=related"><span style="background-color: magenta;">http://www.youtube.com/watch?v=_5VpIje-R54&feature=related</span></a><br />
<br />
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=6wINp468p1k&feature=related"><span style="background-color: yellow;">http://www.youtube.com/watch?v=6wINp468p1k&feature=related</span></a><br />
<br />
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=b49DF-qN4n8"><span style="background-color: #ead1dc;">http://www.youtube.com/watch?v=b49DF-qN4n8</span></a><br />
<br />
<a href="http://ocw.mit.edu/courses/physics/8-02-electricity-and-magnetism-spring-2002/"><span style="background-color: #e06666;">http://ocw.mit.edu/courses/physics/8-02-electricity-and-magnetism-spring-2002/</span></a>"Φυσικοί... Πειραματικοί"http://www.blogger.com/profile/03883588211360723450noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-7162753678913630014.post-7243860156230303672010-10-03T13:31:00.000-07:002010-10-04T13:04:11.815-07:00Πρώτη Ανάρτηση-ΚάλεσμαΤο ιστολόγιο αυτό έχει σκοπό να στηρίξει, να ενισχύσει και να συμπληρώνει τα μαθήματα των φυσικών επιστημών (Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωλογία-Γεωγραφία) που γίνονται στις τάξεις και με τους μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου Κορίνθου. Το ιστολόγιο αυτό απευθύνεται πρώτα απ’ όλα στους μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου Κορίνθου.<br />
Έχω στο νου μου την εικόνα κάθε τάξης όπου διδάσκω:<br />
-πολλές φορές δεν προλαβαίνουμε να πούμε όσα θα θέλαμε.<br />
-τις περισσότερες φορές η «παράδοση» δεν αρκεί για να καταλάβουν <span style="font-weight: bold;">όλοι</span> οι μαθητές το «μάθημα».<br />
-δεν έχουν όλα τα παιδιά την άνεση να μιλήσουν στην τάξη, να εκφράσουν μια απορία, να «σηκωθούν» στον πίνακα.<br />
-όλοι οι άνθρωποι δεν έχουμε τους ίδιους ρυθμούς κι έτσι, ενώ όλοι θα μπορούσαν να φθάσουν στο ίδιο αποτέλεσμα, κάποιοι δεν προλαβαίνουν στα στενά χρονικά περιθώρια μιας διδακτικής ώρας.<br />
-θα ήταν ωραίο να μπορούσαν να διαβαστούν οι εργασίες όλων των μαθητών από όλους τους μαθητές.<br />
-θα ήταν ωραίο να μοιραζόμαστε σκέψεις και ιδέες που γεννούν τα μαθήματα των φυσικών επιστημών.<br />
-θα ήταν ωραίο να συζητάμε ήρεμα και χωρίς ανταγωνισμούς για ό,τι μας κινεί το ενδιαφέρον.<br />
Για όλα τα παραπάνω και για πολλά ακόμα, νομίζω ότι η δημιουργία ενός τέτοιου ιστολογίου μπορεί να βοηθήσει.<br />
<br />
Απευθύνομαι πρώτα σ’ εσάς, τους μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου Κορίνθου. Γράψτε τις σκέψεις και τις ιδέες σας για το τι μπορεί να περιλαμβάνει αυτό το ιστολόγιο. Τι θα βοηθούσε να κατανοήσετε αλλά και να αγαπήσετε τα φυσικά μαθήματα. Τι θα σας παρακινούσε να συμμετέχετε περισσότερο. Τι θα ήταν λιγότερο βαρετό… Τι θα ήταν διασκεδαστικό (γιατί όχι;). Τι θα μπορούσε να ήταν ακόμα και συναρπαστικό (ας το τολμήσουμε…).<br />
<br />
Απευθύνομαι και στους καθηγητές που διδάσκουν φυσικές επιστήμες στο Πειραματικό Γυμνάσιο Κορίνθου. Μπορούμε να συνεργαστούμε και να δημιουργήσουμε ένα ιστολόγιο-βοήθημα για τα μαθήματά μας. Να αναρτούμε εκεί τις σημειώσεις και τα θέματά μας. Να μοιραζόμαστε τις διδακτικές μας προσεγγίσεις. Να επικοινωνούν οι μαθητές όλων των τμημάτων αλλά και όλων των τάξεων πάνω σε συγκεκριμένα θέματα των φυσικών επιστημών. Ας απαντήσουμε όλοι σε μια απορία. Ας σκεφτούμε μαζί μια ενδιαφέρουσα ερώτηση. Ας διευρύνουμε τη μεταξύ μας επικοινωνία αλλά και την επικοινωνία με τους μαθητές πέρα από το σχολικό χρόνο. Ας συναντηθούμε σ’ έναν άλλο τόπο.<br />
<br />
<span style="font-weight: bold;">Στείλτε τις ιδέες σας γράφοντας σχόλια με ονοματεπώνυμο κάτω από αυτήν την Πρώτη Ανάρτηση. Είστε όλοι καλοδεχούμενοι!<br />
</span><br />
<div style="text-align: right;">Αγγελική Ηλία, φυσικός<span style="font-weight: bold;"></span><br />
<span style="font-weight: bold;"></span></div>"Φυσικοί... Πειραματικοί"http://www.blogger.com/profile/03883588211360723450noreply@blogger.com15