Κυριακή 3 Οκτωβρίου 2010

Πρώτη Ανάρτηση-Κάλεσμα

Το ιστολόγιο αυτό έχει σκοπό να στηρίξει, να ενισχύσει και να συμπληρώνει τα μαθήματα των φυσικών επιστημών (Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωλογία-Γεωγραφία) που γίνονται στις τάξεις και με τους μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου Κορίνθου. Το ιστολόγιο αυτό απευθύνεται πρώτα απ’ όλα στους μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου Κορίνθου.
Έχω στο νου μου την εικόνα κάθε τάξης όπου διδάσκω:
-πολλές φορές δεν προλαβαίνουμε να πούμε όσα θα θέλαμε.
-τις περισσότερες φορές η «παράδοση» δεν αρκεί για να καταλάβουν όλοι οι μαθητές το «μάθημα».
-δεν έχουν όλα τα παιδιά την άνεση να μιλήσουν στην τάξη, να εκφράσουν μια απορία, να «σηκωθούν» στον πίνακα.
-όλοι οι άνθρωποι δεν έχουμε τους ίδιους ρυθμούς κι έτσι, ενώ όλοι θα μπορούσαν να φθάσουν στο ίδιο αποτέλεσμα, κάποιοι δεν προλαβαίνουν στα στενά χρονικά περιθώρια μιας διδακτικής ώρας.
-θα ήταν ωραίο να μπορούσαν να διαβαστούν οι εργασίες όλων των μαθητών από όλους τους μαθητές.
-θα ήταν ωραίο να μοιραζόμαστε σκέψεις και ιδέες που γεννούν τα μαθήματα των φυσικών επιστημών.
-θα ήταν ωραίο να συζητάμε ήρεμα και χωρίς ανταγωνισμούς για ό,τι μας κινεί το ενδιαφέρον.
Για όλα τα παραπάνω και για πολλά ακόμα, νομίζω ότι η δημιουργία ενός τέτοιου ιστολογίου μπορεί να βοηθήσει.

Απευθύνομαι πρώτα σ’ εσάς, τους μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου Κορίνθου. Γράψτε τις σκέψεις και τις ιδέες σας για το τι μπορεί να περιλαμβάνει αυτό το ιστολόγιο. Τι θα βοηθούσε να κατανοήσετε αλλά και να αγαπήσετε τα φυσικά μαθήματα. Τι θα σας παρακινούσε να συμμετέχετε περισσότερο. Τι θα ήταν λιγότερο βαρετό… Τι θα ήταν διασκεδαστικό (γιατί όχι;). Τι θα μπορούσε να ήταν ακόμα και συναρπαστικό (ας το τολμήσουμε…).

Απευθύνομαι και στους καθηγητές που διδάσκουν φυσικές επιστήμες στο Πειραματικό Γυμνάσιο Κορίνθου. Μπορούμε να συνεργαστούμε και να δημιουργήσουμε ένα ιστολόγιο-βοήθημα για τα μαθήματά μας. Να αναρτούμε εκεί τις σημειώσεις και τα θέματά μας. Να μοιραζόμαστε τις διδακτικές μας προσεγγίσεις. Να επικοινωνούν οι μαθητές όλων των τμημάτων αλλά και όλων των τάξεων πάνω σε συγκεκριμένα θέματα των φυσικών επιστημών. Ας απαντήσουμε όλοι σε μια απορία. Ας σκεφτούμε μαζί μια ενδιαφέρουσα ερώτηση. Ας διευρύνουμε τη μεταξύ μας επικοινωνία αλλά και την επικοινωνία με τους μαθητές πέρα από το σχολικό χρόνο. Ας συναντηθούμε σ’ έναν άλλο τόπο.

Στείλτε τις ιδέες σας γράφοντας σχόλια με ονοματεπώνυμο κάτω από αυτήν την Πρώτη Ανάρτηση. Είστε όλοι καλοδεχούμενοι!

Αγγελική Ηλία, φυσικός

15 σχόλια:

  1. gia sas kyria!!eimaste apo to Γ'3 o γιαννης σιαχος και οι διδυμες.oraio to site sas kai tha endiaferthoume gia ayto !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστούμε Γιάννη Σιάχο και δίδυμες(;)για την άμεση ανταπόκριση. Περιμένουμε και τις ιδέες σας για το ιστολόγιό μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. gia sas kyria!!!!!!!!! eimai apo to g'3 h panagiota soukouli!!! twra skeutomouna oti kapoia videakia (me kapoia peiramata) 8a ekanan polu endiaferon to istologio !!!mmmmmmmmmmm...... ti lete?????????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κυρία, γεια σας!Έχει πολύ ενδιαφέρον η δημιουργία του blog και σας ευχαριστούμε γι' αυτό! Ανυπομονώ να μπούμε στο εργαστήριο για να κάνουμε πειράματα.Ψάχνοντας στο Διαδίκτυο για τον Κουλόμπ "έπεσα" πάνω σε ενδιαφέροντα βιντεάκια σχετικά με το νόμο του.Μιας και το σχολείο έχει σύνδεση στην αίθουσα προβολών, θα ήταν ωραία να αξιοποιήσουμε αυτήν τη δυνατότητα. Αγγελική Τζιουβάρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγγελική και Γεωργία ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας και τις προτάσεις σας. Το εργαστήριο και η αίθουσα προβολών θα χρησιμοποιηθούν για το μάθημα. Μπορούμε όμως να βάλουμε βιντεάκια και στο blog. Αν θέλεις Αγγελική γράψε τις διευθύνσεις των βίντεο που βρήκες για το νόμο του Κουλόμπ και θα τα αναρτήσω.
    Τα λέμε και αύριο στο μάθημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτές είναι μερικές από τις διευθύνσεις που επισκέφτηκα σχετικά με το νόμο του Κουλόμπ και το πείραμά του:
    http://www.youtube.com/watch?v=o3wWF_WwHqU&feature=related

    http://ekfe.reth.sch.gr/images/stories/FYSIKH/prosomoiwseis/Seilias/physics.html

    http://www.youtube.com/watch?v=Q0Sz1B3DiSA

    http://www.youtube.com/watch?v=mCAqqsVBOfs&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=_5VpIje-R54&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=6wINp468p1k&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=b49DF-qN4n8

    http://ocw.mit.edu/courses/physics/8-02-electricity-and-magnetism-spring-2002/
    Αγγελική Τζιουβάρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αγγελική είναι πολύ σημαντική η συμβολή σου στο blog. Θα προσπαθήσω να αναρτήσω το πρώτο βιντεάκι. Σ' ευχαριστώ για την προσπάθειά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Γειά σας Κυρία!!Είμαι η Έλενα Σοφού από το Γ4'!Το ιστολόγιο σας ειναι πολύ ενδιαφέρον.Σκέφτηκα πως θα μπορούσαμε να ''ανεβάσουμε'' μαθηματικούς γρίφους ή και σπαζοκεφαλιές!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΚΥΡΙΑ ΣΚΕΦΤΗΚΑΜΕ ΟΤΙ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΙΔΕΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ " ΑΝΕΒΑΣΟΥΜΕ" ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΚΑΠΟΙΩΝ ΣΠΟΥΔΑΙΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ Π.Χ ΓΙΑ ΤΟ ΓΑΛΛΟ ΦΥΣΙΚΟ ΣΑΡΛ ΟΓΚΟΥΣΤΙΝ ΝΤΕ ΚΟΥΛΟΜΠ, ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΦΥΣΙΚΟ ΤΟΥ 20ού ΑΙΩΝΑ ΑΛΜΠΕΡΤ ΑΙΝΣΤΑΙΝ!!!!!!! ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΚΑΙ ΦΩΤΕΙΝΗ ΣΟΥΚΟΥΛΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Παναγιώτα και Φωτεινή συμφωνώ απόλυτα μαζί σας. Η ιστορία της επιστήμης μας βοηθάει πολύ να καταλάβουμε πολλά πράγματα για το ίδιο το μάθημα και δείχνει ότι η επιστήμη της φυσικής αναπτύχθηκε μέσα σε συγκεκριμένες ιστορικές και κοινωνικές συνθήκες και είναι κι αυτή μία όψη του πολιτισμού της κάθε εποχής.
    Θέλω ακόμα να σας πω, ότι είμαι πολύ χαρούμενη που ασχολείστε τόσο ουσιαστικά με το blog μας. Ο στόχος είναι να γίνει ένας εντελώς δικός σας χώρος έκφρασης με μια όσο γίνεται πιο μικρή δική μου καθοδήγηση.
    Αρχίστε με την εργασία-βιογραφία του Coulomb, μαζί με όσα παιδιά θέλουν και θα δημοσιεύσουμε αμέσως την εργασία σας.
    Θα μπορούσαμε επίσης να έχουμε ένα χώρο με ειδήσεις από το χώρο των φυσικών επιστημών. Σήμερα πέθανε ο μεγάλος Γάλλος μαθηματικός Mandelbrot που ανακάλυψε τα φράκταλς. Δείτε:
    http://www.enet.gr/?i=news.el.episthmh-texnologia&id=214451
    Θα προσπαθήσω να σας βάλω μια εικόνα φράκταλ στο blog.
    Τα λέμε και αύριο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Για τα φράκταλς και τον Mandelbrot διαβάστε επίσης στο:
    http://physics4u.wordpress.com/2010/10/17/%CE%AD-%CE%AD-%CE%AC-2/
    Έχει πολλές πληροφορίες. Μπορείτε ακόμα να ρωτήσετε τους μαθηματικούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΚΥΡΙΑ ΓΕΙΑ ΣΑΣ!!!!!! ΤΙ ΕΝΝΟΕΙΤΕ ΑΚΡΙΒΩΣ??? ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΤΗ ΔΩΣΟΥΜΕ ΣΕ ΦΛΑΣΑΚΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗ ΠΕΡΑΣΕΤΕ ΣΤΟ BLOG?????? ΠΑΝΤΩΣ ΑΝ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΕΜΕΙΣ ΒΡΗΚΑΜΕ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΡΓΑΣΤΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ-ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ COYLOMB!!! ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΩΣΤΕ ΜΑΣ ΤΟ OK ΚΑΙ ΞΕΚΙΝΑΜΕ........ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΚΑΙ ΦΩΤΕΙΝΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Παναγιώτα (όχι Γεωργία!) και Φωτεινή...τέλεια!
    Ξεκινήστε, όπως νομίζετε. Τα τεχνικά δεν μας απασχολούν. Θα τα βρούμε... Έχετε πάρει ήδη το Ο.Κ! Για οποιαδήποτε βοήθεια, βιβλιογραφία, απορίες, κ.λπ. εγώ είμαι εδώ. Δηλαδή, on line 24 ώρες το 24ωρο και το υπόλοιπο στο σχολείο.
    Τα λέμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!! ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟ!! ΕΧΟΥΜΕ ΑΡΧΙΣΕΙ ΗΔΗ ΝΑ ΜΑΖΕΒΟΥΜΕ ΥΛΙΚΟ! ΣΙΓΟΥΡΑ Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ, ΣΑΡΡΗ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΕΜΑΣ! ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΘΑ ΤΑ ΠΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ! ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Με πολύ ενδιαφέρον και προβληματισμό διάβασα αυτό το άρθρο και σας το μεταφέρω.

    Οι συνέπειες από την υπερεκμετάλλευση των φυσικών πόρων της Γης

    Άκρως ανησυχητική είναι η έκθεση Living Ρlanet Report την οποία συντάσσουν κάθε δύο χρόνια μεγάλες περιβαλλοντικές οργανώσεις όπως η WWF και η Ζωολογική Εταιρεία του Λονδίνου. Σύμφωνα με τη φετινή έκθεση, αν ο άνθρωπος δεν σταματήσει την υπερεκμετάλλευση των φυσικών πόρων της Γης, σε 20 χρόνια θα τους έχει εξαντλήσει και για να επιβιώσει η ανθρωπότητα θα χρειάζεται πλέον μια… δεύτερη Γη.
    Η έκθεση αναφέρει ότι ο άνθρωπος απομυζά τους φυσικούς πόρους του πλανήτη 1,5 φορές ταχύτερα από τον ρυθμό αναπλήρωσής τους και έτσι ως το 2030 για να υπάρχει τροφή, πόσιμο νερό αλλά και δυνατότητα απορρόφησης του διοξειδίου του άνθρακα θα πρέπει να υπάρχουν τόσοι φυσικοί πόροι όσοι βρίσκονται σε δύο πλανήτες σαν τη Γη. [ …]
    Όπως αναφέρεται στην έκθεση, τα πλούσια κράτη απομυζούν κατά μέσον όρο πέντε φορές περισσότερο τους φυσικούς πόρους του πλανήτη σε σχέση με τις αναπτυσσόμενες χώρες και μάλιστα ο δυτικός κόσμος βασίζει τη διαβίωσή του στην εκμετάλλευση των φυσικών πόρων των φτωχών χωρών.
    Οι ερευνητές εκτιμούν ότι το 2050 ο πληθυσμός των ανθρώπων θα είναι 9,2 δισεκατομμύρια και με βάση τα σημερινά δεδομένα ακόμη και αν το σύνολο της ανθρωπότητας ακολουθήσει ένα πολύ λιτό διαιτολόγιο, ανάλογο με αυτό που ακολουθούν οι κάτοικοι χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας (π.χ. Μαλαισία), θα χρειάζονται φυσικοί πόροι 0,3 φορές περισσότεροι από αυτούς της Γης. Αν οι άνθρωποι ακολουθήσουν «δυτικό διαιτολόγιο» (π.χ. ιταλικό) απαιτούνται φυσικοί πόροι δύο πλανητών σαν τη Γη.
    Απόσπασμα από άρθρο στην εφημερίδα «Βήμα» Πηγή: physics4u
    Αγγελική Τζιουβάρα, Γ4

    ΑπάντησηΔιαγραφή