Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

Προετοιμασία για το διαγώνισμα του 2ου τριμήνου στη Βιολογία Α΄ Γυμνασίου

Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες των τμημάτων Α1 και Α2 προετοιμαστείτε για το διαγώνισμα της Βιολογίας του 2ου τριμήνου, απαντώντας στις παρακάτω ερωτήσεις. Θα βρείτε τις απαντήσεις διαβάζοντας προσεκτικά το κεφάλαιο 2 του σχολικού βιβλίου «Πρόσληψη ουσιών και πέψη».
Διαβάστε χωρίς άγχος και με κριτική σκέψη και είμαι σίγουρη ότι θα τα πάτε όλοι πολύ καλά.

1. Για ποιους λόγους χρειάζονται ενέργεια οι οργανισμοί και πώς την εξασφαλίζουν;
2. Να γνωρίζετε τη σημασία των όρων: παραγωγοί (αυτότροφοι οργανισμοί), ετερότροφοι οργανισμοί, καταναλωτές, αποικοδομητές και παραδείγματα από κάθε κατηγορία.
3. Τι ονομάζεται πέψη και τι μεταβολισμός.
4. Να μπορείτε να περιγράφετε τη διαδικασία της φωτοσύνθεσης και να γράφετε την αντίδραση της φωτοσύνθεσης (Εικόνα 2.4). Να γνωρίζετε τα προϊόντα της φωτοσύνθεσης και να τα ξεχωρίζετε από τα αντιδρώντα.
5. Πώς χρησιμοποιείται η γλυκόζη που παράγεται κατά τη φωτοσύνθεση από το φυτό;
6. Για ποιο λόγο τα φυτά ονομάζονται παραγωγοί και ποιος είναι ο ρόλος τους για την ύπαρξη όλων των άλλων οργανισμών;
7. Πώς προσλαμβάνει την τροφή της η αμοιβάδα;
8. Πώς γίνεται η πέψη στην αμοιβάδα και γιατί χαρακτηρίζεται ενδοκυτταρική;
9. Πώς προσλαμβάνουν την τροφή τους τα ασπόνδυλα ζώα;
10. Πώς συνδυάζεται η εξωκυτταρική με την ενδοκυτταρική πέψη;
11. Τι είναι η αμάρα; Ποια ζώα έχουν αμάρα;
12. Ποιοι είναι οι προσαρτημένοι αδένες;
13. Τα σαρκοφάγα ή τα φυτοφάγα ζώα έχουν μακρύτερο πεπτικό σωλήνα και γιατί;
14. Ποια όργανα περιλαμβάνει ο πεπτικός σωλήνας των σπονδυλωτών;
15. Τι πρέπει να περιέχει η διατροφή μας ώστε να είναι ισορροπημένη;
16. Από τι εξαρτάται η ποσότητα της τροφής που χρειάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός; Τι συμβαίνει όταν κάποιος παίρνει για μεγάλο χρονικό διάστημα περισσότερη τροφή από όση του είναι απαραίτητη;
17. Ποιες τροφές είναι πλούσιες σε πρωτεΐνες, ποιες σε υδατάνθρακες, ποιες σε λίπη και ποιες σε βιταμίνες;
18. Από τι αποτελείται το πεπτικό σύστημα του ανθρώπου; (πεπτικός σωλήνας, προσαρτημένοι αδένες).
19. Να μπορείτε να βάζετε στη σειρά τα όργανα του πεπτικού σωλήνα από τα οποία διέρχεται η τροφή.
20. Να μπορείτε να περιγράφετε το κάθε στάδιο που ακολουθείται κατά τη διάρκεια της πέψης στον άνθρωπο και το ρόλο των αντίστοιχων οργάνων (τι συμβαίνει μέσα στο στόμα, στον οισοφάγο, στο στομάχι, στο λεπτό και στο παχύ έντερο).
21. Πώς και σε ποιο όργανο συνδέεται το πεπτικό με το κυκλοφοριακό σύστημα του ανθρώπου;
22. Τι εννοούμε όταν λέμε «μεσογειακή δίαιτα»; Ποιες τροφές περιλαμβάνει και σε τι αναλογίες; Ποιοι είναι οι κίνδυνοι ενός τρόπου διατροφής όπου κυριαρχεί το κόκκινο κρέας;
23. Ποια είναι η σημασία της καλής κατάστασης των δοντιών για τη γενικότερη υγεία του οργανισμού; Από τι προκαλείται η καταστροφή των δοντιών και των ούλων;

Καλό διάβασμα για Καλή επιτυχία!

2 σχόλια:

  1. κυρια Ηλια στην ερωτηση 21 που εχετε βαλει δεν εχω καταλαβει ακριβως που ειναι στο βιβλιο μηπος μπορειτε να μου πειτε? Κανατσουλης Ηλιας Α2

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ηλία, η απάντηση στην ερώτηση 21 βρίσκεται στη σελίδα 50 του σχολικού βιβλίου, όπου αναφέρεται ότι: "Στο λεπτό έντερο... με τη βοήθεια των εντερικών λαχνών. Από τις εντερικές λάχνες οι θρεπτικές ουσίες περνούν στην κυκλοφορία του αίματος" κλπ. Βλέπουμε λοιπόν ότι στο λεπτό έντερο και συγκεκριμένα με τις εντερικές λάχνες συνδέονται και συνεργάζονται το πεπτικό με το κυκλοφοριακό σύστημα του ανθρώπου.
    Καλή επιτυχία αύριο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή