Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2010

Ερωτήσεις στις Σημειώσεις Φυσικής, Γ΄ Γυμνασίου-Συζήτηση για τις απαντήσεις

Αγαπητοί μαθητές του Γ3 και Γ4, όπως είπαμε και στην τάξη, οι απαντήσεις στις ερωτήσεις που υπάρχουν στις Σημειώσεις Φυσικής του 1ου κεφαλαίου, θα συζητηθούν και στη συνέχεια θα γραφτούν από τον καθένα/καθεμιά, ώστε να αποτελέσουν ένα από τα στοιχεία με τα οποία θα αξιολογηθείτε στο 1ο τρίμηνο.
Ας αρχίσουμε τη συζήτηση πάνω στις ερωτήσεις "διαδικτυακά". Αρχίστε να υποβάλλετε τις απαντήσεις σας  πάνω στις ερωτήσεις. Να αναφέρετε σε ποια ερώτηση απαντάτε, το όνομα και το τμήμα σας. Καλό θα ήταν να τηρούσαμε τη σειρά των απαντήσεων, όπως υπάρχουν στις σημειώσεις. Όταν με μια σειρά από απαντήσεις θεωρήσουμε ότι η ερώτηση καλύφθηκε, θα προχωρούμε στην επόμενη. Με τον τρόπο αυτό θα βρούμε όλοι μαζί την πληρέστερη απάντηση και οι πιο "ενεργοί" μαθητές θα διδάξουν τους άλλους, μέσα απ' το ιστολόγιό μας.
Καλή αλληλεπίδραση! Ας αρχίσουμε!

32 σχόλια:

  1. Απάντηση στην ερώτηση 1η της φωτοτυπίας:
    Η ορολογία θετικό-αρνητικό πλεονεκτεί, γιατί η φυσική χρησιμοποιεί μαθηματικά για να εκφράσει νόμους, σχέσεις κ.λ.π. Επίσης, τα φορτία θετικό-αρνητικό(+/-)απεικονίζουν πολύ καλά το γεγονός ότι:Εάν βάλουμε μια ποσότητα από το ένα είδος φορτίου και ίση ποσότητα από το άλλο είδος φορτίου σε ένα σώμα, αυτό φαίνεται σαν αφόρτιστο(π.χ. +5-5=0)
    Αγγελική Τζιουβάρα
    Τάξη:Γ4'

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η απάντηση της Αγγελικής καλύπτει πολύ καλά την 1η ερώτηση. Μπορείτε να δώσετε και άλλοι τις απαντήσεις σας ή να συνεχίσουμε με τη 2η ερώτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Απάντηση στην ερώτηση 2 της φωτοτυπίας

    Στη φυσική, κβάντωση είναι ένα παρατηρούμενο γεγονός της φύσης. Πολλές φυσικές ιδιότητες υπόκεινται σε κβάντωση, παίρνοντας τιμές. Παρατηρείται σε άτομα και μόρια, εξηγώντας την σταθερότητα της ύλης
    Κβάντωση ηλεκτρικού φορτίου λέμε το φορτίο κάθε φορτισμένου σώματος που θα είναι ακέραιο πολλαπλάσιο του στοιχειώδους ηλεκτρικού φορτίου.

    Αναστασία Παπαιωάννου
    Γ'3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αναστασία, καλωσόρισες στο blog. Η απάντησή σου έχει πολλά σημαντικά σημεία που συζητήθηκαν στην τάξη, αλλά αξίζει να συζητηθούν και εδώ περισσότερο. Ας ξεκινήσουμε από την κβάντωση του ηλεκτρικού φορτίου που αναφέρεις. Γιατί το φορτίο, όπως πολύ σωστά γράφεις, είναι ακέραιο πολλαπλάσιο του φορτίου του ηλεκτρονίου; Σκεφτείτε πώς φορτίζεται ένα σώμα με τριβή ή με επαφή... Πολύ σημαντικό σημείο είναι και το γιατί η κβάντωση (της ενέργειας όμως) εξηγεί τη σταθερότητα των ατόμων. Άρα κβαντισμένα είναι και άλλα φυσικά μεγέθη. Είναι κάτι που δεν έχετε διδαχθεί, απαντήσεις θα μπορούσαν να αναζητηθούν στην Χημεία που διδαχθήκατε πέρσυ. Περιμένω και άλλες απαντήσεις στην ερώτηση 2. Η Παναγιώτα (Γ3) μπορεί να υποβάλλει πάλι το σχόλιό της για την κβάντωση του φορτίου σ' αυτή την ανάρτηση. Ήταν πολύ καλό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κυρία δυσκολεύομαι ομως στην ερώτηση 4 !!
    Επειδή το γράφω στον υπολογιστή
    και θα το εκτυπώσω,
    εχω αφήσει την εργασία μου στην μέση
    Θα υπάρξει πρόβλημα εάν δεν βαλω τις ερωτησεις με την σειρά?

    Αναστασία Παπαιωαννου
    Γ'3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αναστασία, ας πάμε καλύτερα με τη σειρά τις ερωτήσεις. Θα σου δοθεί χρόνος να σκεφτείς και θα τα πούμε και αύριο στο μάθημα.
    Είναι πολύ καλό που ασχολείσαι, έτσι κι αλλιώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γεια σας! Θέλω να σας πω ότι το ιστολόγιό σας είναι πολύ χρήσιμο και ήταν πάρα πολύ έξυπνη ιδέα να το φτιάξετε! Μπράβο σας!

    Στέλλα Σινάνη
    Γ'3!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Στέλλα σ' ευχαριστώ. Πάρε μέρος στη συζήτηση για τις ερωτήσεις. Τα λέμε και αύριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. γεια σας κυρια! το blog σας ειναι πολυ χρησιμο και πιστευω πως θα βοηθησει ολους τους μαθητες Παππας Βαγγελης Γ3'

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Γεια σας!Το ιστολόγιο σας,είναι πολύ χρήσιμο απλά με δυσκολεύει η 4η ερώτηση ελπίζω αύριο να μου λιθεί η απορία που θα σας ρωτήσω!πολύ χρήσιμο το blog σας!

    Τζαρίμας Γιώργος Γ4

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Βαγγέλη και Γιώργο σας ευχαριστώ. Σήμερα υπάρχει μεγάλη συμμετοχή και αυτό ελπίζω να συνεχιστεί. Επειδή πολλά παιδιά έχουν δυσκολία με την Ερώτηση 4, δίνω μια μικρή βοήθεια. Κατ' αρχάς θα πάρετε δύο περιπτώσεις: τη φόρτιση μιας αφόρτιστης σφαίρας από μια θετικά φορτισμένη και τη φόρτιση μιας αφόρτιστης σφαίρας από μια αρνητικά φορτισμένη. Αρχίστε με την αρνητικά φορτισμένη, που είναι πιο εύκολη περίπτωση γιατί αυτό που μπορεί να μεταφέρεται από το ένα σώμα στο άλλο είναι το ηλεκτρόνιο και αυτό είναι αρνητικά φορτισμένο. Να πάρετε υπ' όψη σας ότι τα ομώνυμα φορτία απωθούνται (εδώ τα ηλεκτρόνια) αλλά δεν μπορούν να περάσουν μέσα από όλα τα υλικά (μόνο από τους αγωγούς). Στην περίπτωση της φόρτισης από μια θετικά φορτισμένη σφαίρα, πάλι είναι τα ηλεκτρόνια της αφόρτιστης που έλκονται όμως τώρα από το θετικό φορτίο της πρώτης.
    Συνεχίστε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ!!!!!!!!!!ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ..........ΚΥΡΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Γ'3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κυρία Ηλία γειά σας!!Καταπληκτική η ιδέα δημιουργίας του blog!!Είναι κάτι ξεχωριστό και πολύ καλό,όπως προείπαν οι συμμαθητές μας. Επιτέλους(!)ξεφεύγουμε από το κλασικό παραδοσιακό μάθημα(βιβλία,τετράδια,φωτοτυπίες), και κάνουμε κάτι διαφορετικό, κάτι που κάνει το μάθημα της Φυσικής πολύ πιο ενδιαφέρον από πριν... Σας ευχαριστούμε πολύ για αυτό και ελπίζουμε να επιτευχθούν οι στόχοι δημιουργίας αυτού του ιστολογίου...
    Καλομοίρα Τσαντήλα
    Γ4'

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Απάντηση στην ερώτηση 2 της φωτοτυπίας:
    Τα ηλεκτρισμένα σώματα έχουν έλλειμα ή πλεόνασμα ηλεκτρονίων. Τα ηλεκτρόνια δεν μπορούν να διαιρεθούν σε μικρότερα μέρη. Άρα, ένα φορτισμένο σώμα μπορεί να έχει ηλεκτρικό φορτίο το οποίο θα έχει τιμές ακέραια πολλαπλάσια μιας ελάχιστης ποσότητας, δηλαδή του στοιχειώδους φορτίου του ηλεκτρονίου. Αυτή η ιδιότητα ονομάζεται κβάντωση και το σώμα που έχει αυτήν την ιδιότητα, δηλαδή που παίρνει τιμές ακέραια πολλαπλάσια μιας ελάχιστης ποσότητας, ονομάζεται κβαντισμένο.
    Αγγελική Τζιουβάρα
    Γ4'

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Λοιπόν,
    τι να λέμε και εγώ καινούργιος είμαι,
    μ' αρέσει πάρα πολύ το blog σας και ευχαρίστως θα το χρησιμοποιώ. Επίσης έχω διαβάσει όλα τα θέματα και αυτό που μου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση ήταν τα βίντεο της Αγγελικής για το νόμο του coulomb.
    και πάλι συγχαρητήρια.

    Μάριος Σούρλας Γ4'

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Kυρία,
    αν θέλετε μπορείτε να προωθήσετε και αυτη την σελιδα: http://www.physics4u.gr/blog/, ειναι και αυτη πολυ χρησημη.

    Μάριος Σούρλας Γ4'

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Παιδιά, είστε τρομεροί που στον ελεύθερο χρόνο σας, παραμονή σχολικής γιορτής, ασχολείστε με τη φυσική και με το blog μας! Για μένα, αυτή είναι η μεγαλύτερη χαρά και η επιτυχία της προσπάθειας που κάνουμε όλοι μαζί. Θα σας αφιερώσω ένα τραγουδάκι-βίντεο από το youtube! (αλήθεια...σε λίγο το αναρτώ).
    Μάριε, σε καλωσορίζω και σένα. Η διεύθυνση αυτή είναι πολύ καλή και έγκυρη, τη χρησιμοποιώ κι εγώ. Μου δίνεις την ιδέα να αρχίσω να φτιάχνω μια στήλη με χρήσιμους σχετικούς συνδέσμους.
    Αγγελική, και πάλι η συμβολή σου είναι ανεκτίμητη!!Η απάντησή σου στην ερώτηση 2, την καλύπτει αρκετά καλά. Προσοχή όμως, αυτό που είναι κβαντισμένο είναι το φυσικό μέγεθος "φορτίο" και όχι το σώμα. Πρόσεξε και το σχόλιό μου στην απάντηση της Αναστασίας, όπου μιλάμε για κβάντωση της ενέργειας. Υπάρχουν και άλλα κβαντισμένα μεγέθη που όμως δεν τα έχετε συναντήσει ακόμα. Για το επίπεδο της Γ΄Γυμνασίου, αυτά που είπαμε, νομίζω ότι είναι αρκετά.
    Ας συνεχίζουμε με την τρίτη Ερωτηση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Aπάντηση στη ερώτηση 3:
    Αρχικά, πριν την τριβή υπάρχουν 2 αφόρτιστα σώματα(qολ.=0). Με την τριβή, τα εξωτερικά ηλεκτρόνια μετακινούνται και μερικά από αυτά μεταφέρονται στο άλλο σώμα(το ποια ηλεκτρόνια μεταφέρονται πιο εύκολα, δηλαδή του Α σώματος ή του Β, εξαρτάται από το υλικό των σωμάτων). Τελικά τα 2 σώματα εχουν ίσο αριθμό e-, όμως το ένα σώμα φορτίζεται θετικά και το άλλο αρνητικά.Επομένως, τα δύο φορτία είναι αντίθετα, οπότε έχουν και συνολικό φορτίο ίσο με μηδέν(qολ'=0). Αρα ισχύει η αρχή διατήρησης του ηλεκτρ. φορτίου.

    ΠΡΙΝ:qΑ=0 , qΒ=0 --> qολ.=0
    ΜΕΤΑ:qΑ'+qΒ'=0
    Αγγελική Τζιουβάρα
    Γ4'

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΚΥΡΙΑ ΔΙΑΒΑΣΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΕΙΔΑ ΟΤΙ Η ΕΡΩΤΗΣΗ 3 ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΑΝΤΗΘΕΙ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑ ΝΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ!!!! ΟΤΑΝ ΤΡΙΒΟΥΜΕ ΕΝΑ ΑΦΟΡΤΙΣΤΟ ΣΩΜΑ (Α) ΜΕ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΑΦΟΡΤΙΣΤΟ Π (Β) ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΦΟΡΤΙΖΟΝΤΑΙ. Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΑΚΑΤΩ. ΤΑ ΠΙΟ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΥΡΗΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΑ,ΠΟΥ ΤΑ ΛΕΜΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΑ, ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΔΥΝΑΜΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΥΡΗΝΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΑ. ΑΥΤΑ ΛΟΙΠΟΝ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΣΠΑΣΤΟΥΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΕΥΚΟΛΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟ. ΟΤΑΝ ΤΡΙΒΟΥΜΕ ΤΟ Α ΣΩΜΑ ΜΕ ΤΟ Β,ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΤΟΥ Α ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟ Β ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΟ Α ΝΑ ΦΟΡΤΙΣΤΕΙ ΘΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΟ Β ΑΡΝΗΤΙΚΑ. Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣΩΜΑ Α ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΩΝ ΣΤΟ Β. ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΦΟΡΤΙΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΟΤΙ qολ(πριν)=qολ(μετα) ή 0= qA + qΒ ****** ΚΥΡΙΑ ΕΙΔΑ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΑΚΙ ΒΙΝΤΕΟ ! ΤΕΛΕΙΑ Η ΙΔΕΑ ΣΑΣ!!! ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΚΑΙ ΦΩΤΕΙΝΗ Γ4

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΚΥΡΙΑ ΒΡΗΚΑ ΛΙΓΟ ΑΚΟΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑ ΝΑ ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΩ ΚΑΙ ΣΤΗΝ 4 ΕΡΩΤΗΣΗ Η ΟΠΟΙΑ ΟΠΩΣ ΕΙΔΑ ΕΧΕΙ ΔΥΣΚΟΛΕΨΕΙ ΠΟΛΛΟΥΣ. ΛΕΩ ΝΑ ΤΟ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ!!! Α)ΕΣΤΩ ΟΤΙ ΤΟ ΦΟΡΤΙΣΜΕΝΟ ΣΩΜΑ ΕΧΕΙ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΦΟΡΤΙΟ, ΕΧΕΙ ΔΗΛΑΔΗ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΩΝ.ΟΤΑΝ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΑΦΟΡΤΙΣΤΟ ΣΩΜΑ,ΜΕΡΙΚΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΛΕΟΝΑΖΟΝΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΑ, ΕΠΕΙΔΗ ΑΠΩΘΟΥΝΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ, ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΩΜΑ,ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΦΟΡΤΙΖΕΤΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΑΡΝΗΤΙΚΑ. ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΦΟΡΤΙΟ ΤΩΝ 2 ΣΩΜΑΤΩΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΦΗ ΕΙΝΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΟ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΦΟΡΤΙΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΟΤΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΟΛΙΚΟ ΦΟΡΤΙΟ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΑΦΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΙΣΟ ΜΕ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ. Β) ΕΑΝ ΤΟ ΦΟΡΤΙΣΜΕΝΟ ΣΩΜΑ ΕΧΕΙ ΘΕΤΙΚΟ ΦΟΡΤΙΟ, ΕΧΕΙ ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΩΝ. ΟΤΑΝ ΕΡΧΕΤΕ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΑΦΟΡΤΙΣΤΟ ΣΩΜΑ, ΜΕΡΙΚΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΟΥΔΕΤΕΡΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΘΕΤΙΚΑ ΦΟΡΤΙΣΜΕΝΟ ΣΩΜΑ. ΕΤΣΙ ΤΟ ΑΡΧΙΚΑ ΟΥΔΕΤΕΡΟ ΣΩΜΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΩΝ,ΟΠΟΤΕ ΦΟΡΤΙΖΕΤΑΙ ΘΕΤΙΚΑ. ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΦΟΡΤΙΟ ΤΩΝ 2 ΣΩΜΑΤΩΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΦΗ ΕΙΝΑΙ ΘΕΤΙΚΟ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΦΟΡΤΙΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΟΤΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΟΛΙΚΟ ΦΟΡΤΙΟ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΑΦΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΤΙΚΟ ΚΑΙ ΙΣΟ ΜΕ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ.***** ΚΥΡΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΕΞΗΓΗΣΕΤΕ ΤΗΝ 5 ΕΡΩΤΗΣΗ????? ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΣΟΥΚΟΥΛΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ 2
    ΚΒΑΝΤΩΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΦΟΡΤΙΟΥ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΣΕ ΠΑΚΕΤΑΚΙΑ ΠΑΙΡΝΩΝΤΑΣ ΜΟΝΟ ΑΚΕΡΑΙΕΣ ΤΙΜΕΣ.
    ΕΝΑ ΦΟΡΤΙΟ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΚΒΑΝΤΙΣΜΕΝΟ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΤΙΜΕΣ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΤΙΜΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΚΕΡΑΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΕΝΟΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΟΥΣ ΦΟΡΤΙΟΥ. ΦΩΤΕΙΝΗ ΣΟΥΚΟΥΛΗ Γ3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Απάντηση στην ερώτηση 5 της φωτοτυπίας:
    α)Στην ηλέκτριση με επαφή, το συνολικό φορτίο παραμένει σταθερό, γιατί ισχύει η εξής ισότητα:
    q1=q1'+q2' ,δηλαδή το φορτίο τού αρχικά φορτισμένου σώματος ισούται με το άθροισμα των φορτίων των σωμάτων μετά την ηλέκτριση με επαφή(ΠΡΙΝ:q1:φορτισμένο, q2:αφόρτιστο
    ΜΕΤΑ:q1=q1'+q2',το φορτίο μοιράζεται)Επίσης, ισχύει η αρχή διατήρησης του ηλεκτρ. φορτίου διότι, ο αέρας είναι μονωτής και κατά την επαφή των 2 σωμάτων δεν αφήνει τα ηλεκτρόνια να διαφύγουν στην ατμόσφαιρα(ο αριθμός των e- παραμένει σταθερός.
    β)Το φορτίο μοιράζεται εξίσου σε δύο σώματα μόνο αν τα σώματα είναι εντελώς όμοια(μέγεθος, υλικό κλπ).
    γ)Ο Κουλόμπ είπε και απέδειξε:
    πως αν έχει σώματα με q1 καιq2 σε μια συγκεκριμένη απόσταση, τότε θα υπάρχει μια δύναμη F. Εάν το q2 γίνει μισό (ηλεκτρίζοντας το σώμα με επαφή)τότε και η F θα γίνει F/2 κλπ.Το q/2 πρακτικά το κατασκεύασε φορτίζοντας το σώμα που έχει φορτίο q2, με όμοιο σώμα.
    Αγγελική Τζιουβάρα
    Γ4΄

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Δεν θα σχολιάσω τώρα τις απαντήσεις. Πλησιάζει η ώρα της παρέλασης...Θα τα πούμε αργότερα...
    Καλή επιτυχία σε όλες και όλους-αν και είμαι, έτσι κι αλλιώς περήφανη για σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Απάντηση στην ερώτηση 4:
    Όταν έχουμε ηλέκτριση με επαφή υπάρχουν δύο πιθανότητες:α)θετικά φορτισμένο σώμα - αφόρτιστο και β)αρνητικά φορτισμένο σώμα - αφόρτιστο.
    Στην 1η περίπτωση τα ηλεκτρόνια του Β σώματος, που είναι και το αφόρτιστο, έλκονται από το φορτίο του Α σώματος, τα εξωτερικά ηλεκτρόνια μετακινούνται και κάποια από αυτά μεταφέρονται στο Α σώμα. Έτσι, το συνολικό θετικό φορτίο του Α σώματος μειώνεται, χωρίς βέβαια να μετατρέπεται σε αρνητικό, και το Β σώμα που έχει έλλειμμα ηλεκτρονίων αποκτά και αυτό θετικό φορτίο.
    Στη 2η περίπτωση, τα ηλεκτρόνια του Α σώματος απωθούνται μεταξύ τους και έτσι περνάνε στο Β σώμα όταν βρουν αγώγιμο δρόμο. Βέβαια, δεν έχουν και άλλη επιλογή, αφού ο αέρας είναι μονωτής και δεν τους επιτρέπει να διαφύγουν στην ατμόσφαιρα. Συνεπώς, και τα δύο σώματα αποκτούν αρνητικό φορτίο.
    Αγγελική Τζιουβάρα
    Γ4΄

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ΚΥΡΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΗΝ ΥΛΗ ΜΑΣ???? ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΕΚΤΟΣ??? (ΘΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΜΕ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΑΣ ???) ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ??? ΘΑ ΜΕΛΕΤΗΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΛΥΣΕΙ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΜΟΝΟ Ή ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ???? ΣΟΥΚΟΥΛΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. ΚΥΡΙΑ ΕΙΜΑΙ Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟ Γ'3 ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΥΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΚΥΡΙΑ . Η ΙΔΕΑ ΣΑΣ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΤΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΩΣ ΘΑ ΜΑΣ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΟΛΟΥΣ !! ΕΚΤΙΜΩ ΠΟΛΥ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΣΑΣ ΓΙΑΤΙ ΠΟΤΕ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΔΝ ΕΚΑΝΕ ΚΑΤΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΟΠΩΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΜΑΣ !

    ΠΑΠΠΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ !!! Γ'3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΚΥΡΙΑ ΗΛΕΙΑ ! ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΟΤΕ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΩΣΟΥΜΕ ? ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΗΝ ΔΟΥΜΕ ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ?

    ΠΑΠΠΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ! Γ'3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Γεια σας κυρια Ηλία!Ήθελα να σας πω και απο εδώ πως η ίδεα δημιουργίας αυτού του ιστολογίου είναι καταπληκτική,διότι θα βοηθήσει πολλά παιδιά έτσι,αφού βρίσκουν πιο ενδιαφέρον να διαβάζουν μέσω internet.Και πιστεύω πως θα έχει αποτελέσματα αφου ήδη πολλα παιδιά που δεν διάβαζαν φυσική,θέλουν να ασχοληθούν με αυτό το ιστολόγιο.Ειλικρινά πολύ πρωτότυπη και αποτελεσματική η ιδέα σας!Θα ασχολήθω και με το παραπάνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Δημήτρη και Μαρίνα σας ευχαριστώ, καλή επιτυχία στο Γ3 αύριο! Και βέβαια μπορείτε και πρέπει να διαβάσετε τη συζήτηση για τις ερωτήσεις από το blog. Θα λύσετε έτσι τις απορίες σας και θα συμπληρώσετε την εργασία του τριμήνου. Προσπαθείστε μόνο να μην "αντιγράφετε" αλλά να δίνετε τη δική σας έκφραση στην απάντησή σας, με δικά σας λόγια. Να βγαίνει αυτό που καταλάβατε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Σας υπόσχομαι πως θα κάνω ό,τι καλύτερο!!
    Μπορούμε να συνεργαστούμε και με μερικά παιδιά προκειμένου να ακούσουμε και τις δικές τους απόψεις?Πιστεύω πως οι πολλές γνώμες και πληροφορίες,βοηθάνε αρκετά στην καλύτερη απόδοση ενός μαθητή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. ΚΥΡΙΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΣΑΣ.ΕΠΙΣΕΙΣ ΗΘΕΛΑ ΝΑΣ ΣΑΣ ΠΩ ΠΩΣ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥ ΤΡΙΜΙΝΟΥ ΕΓΩ ΔΕΝ ΤΙΣ ΕΧΩ ΠΑΡΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΑΝ ΜΠΟΡΕΙΤΑΙ ΝΑ ΜΟΥ ΤΙΣ ΔΩΣΕΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΙΣ ΚΑΝΩ ΚΑΙ ΕΓΩ. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ Γ3

    ΑπάντησηΔιαγραφή